ombre saçlar nasıl yapılır?

By 15:34 , ,


Yaklaşık 2 senedir oldukça popüler olan ve modası bir türlü geçmek bilmeyen akım: Ombre.
Belki doğal duruşudur onu bu kadar popüler yapan ama bence başka bir sebebi daha var. O da kullanımının rahatlığı. "Artık saçlarımı boyamak istemiyorum" kararı beni de farkında olmadan ombreye yönlendirdi. Dibi çıkan saçlar ve akan bir karamel ile ayna karşısında "Acaba koyultup kendi rengime mi dönsem?" deyip bir cesaret saçlarımı koyu kahveye boyadım. Umduğumdan da koyu oldu ama biliyorum ki akacak! 1 ay kadar koyu kahvenin tadını çıkardım. Ve tabiki sonrasında aktı. saç diplerim ile boyu arasında hafif bir ton farkı vardı ama rahatsız edecek kadar değildi. İnat ettim ve "boyamayacağım" kararında direttim. Ama ton farklılığı dipler uzadığında ortaya çıkacaktı onu da biliyordum. "Ombre yapsam ne kaybederim ki?" dedim ve işte geldiğim nokta.


Nasıl boyadığımı anlatmadan önce şunu söylemek isterim ki yaklaşık 3 senedir saçlarımı kendim boyuyorum. Saç boyamaya alışık değilseniz ve böyle bir uygulama yapacaksanız ya yardım isteyin yada arkanızı görebileceğiniz büyüklükte bir aynanız olsun. 

geçelim yapılışa: 
Herhangi bir özel kit kullanmadım. sadece mavi toz açıcı(saç turuncu açılmasın diye), oksidan(40 vol- saçın durumuna göre 30 vol'de olabilir.) ve küçük bir tarak( dar, kısa uçlu bebek tarakları olabilir.)
Toz açıcı ile oksidanı karıştırdım. macun gibi bir kıvama getirdim. 
Saçlarımı ayna karşısında ikiye ayırdım. kulak hizama gelecek şekilde krepe attım. Ve bir pens ile krepelediğim yerin hemen yukarısından tutturdum.( Pens ile tutturma işini boyayı yaparken belirlediğim şeridi aşmamak için yaptım. Birinden yardım alıyorsanız gerekmeyebilir.)
Ve gelelim asıl önemli noktaya  yani boyama kısmına: 
Hazırladığım açıcıyı bir fırça ile küçük tarağa sürdüm. Sonra yoğun bir şekilde uçlara sürüp taradım.  Yaklaşık 5 dk kadar saçımda yoğunluk olmasını istediğim yerlerde boyayı tarakla tarayarak dağıtmaya devam ettim.( Boyayı ne kadar yoğun kulanırsanız o bölgedeki açılma o kadar fazla oluyor.)  10 dakika bekledim.
İkinci aşamada ise yine tarağa boyayı sürdüm. Bu kez tarağı yere dikey tutarak kulak hizamın hemen altından başlayıp aşağıya doğru dikey hareketlerle tutarak taradım. Burda çok yoğun bir tarama işlemi yapmadım. amaç zaten doğal gözükmesi. Eğer fazla boya kullanırsanız saç şerit gibi oluyor ve doğal geçişlerdense keskin hatlar oluşuyor. Bu da kötü gözükmesine sebep oluyor. Tarama işlemi sonrası 5 dk daha bekledim ve saçlarımı yıkadım. Ben yıkama işleminde Natur Vital'in silver şampuanını tercih ettim. Böylelikle turunculuk riskini daha da azalttım. 

Ombre yaparken çok dikkat edilmesi gereken nokta ise:  Asla saçlarınızı folyoya sararak bekletmeyin. Turunculuk artacak ve istediğinizden farklı kötü bir görüntü alacaktır.
Ayırca saçlar eğer hasarlı ise açıcı işlemi oldukça yorucu ve yıpratıcı bir işlemdir. Hiç boya tecrübeniz yoksa en iyisi ombre'yi kuaförünüze yaptırtmaktır. Aksi taktirde saçta yanmalar, kopmalar meydana gelebilir.

Bunlar da ilginizi çekebilir

8 yorum

  1. çok güzel anlatmış. saçların da zaten harika görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım. adım adım her detayı yazmaya çalıştım. umarım ombre yapmak isteyenlere yardımcı olur =)

      Sil
  2. Ombre saçı herkes yapamıyor yada herkeste hoş durmuyor diyeyim ama sende çok hoş durmuş canım, özellikle dalgalı bu şekil harika, maşallah :)

    YanıtlaSil
  3. Şuan sarı saçlarımı ombreye çeviresim geldi gerçekten. Bacım peki tararken o saçlar çatır çatır kopmadı mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saçın sağlığı önemli gerçekten. saçımda pek yıpranma yoktu. zaten açıcı en fazla 20 dakika kadar bekledi saçımda. sürekli olarak açılan yerleri kontrol ettim. gerçekten dikkatli yapılması gereken bir işlem. hiçbir şekilde kopma yanma sorunu yaşamadım. ama boyama sonrası haftada 1 bakım kürleri uyguladım.

      Sil
  4. Becerikli insan başka oluyo....

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok değerli!