makyaj sabitleyici nedir, nasıl kullanılır?

By 13:26 , , , , , , , ,


Belki uzun süredir var bu makyaj sabitleyiciler ama yakın zamana kadar bu denli revaçta olmamışlardı. peki nedir bu sabitleyiciler? 

Aslında isminden de anlaşılacağı gibi makyajın yüzden akmasını önleyen, uzun süre yüzde sabit tutmayı vaad eden makyajı sonlandırıcı ürünler bunlar. tabi bir çoğunun şişesinde detaylı bilgi yazmadığı için elinize aldığınızda önce sağına soluna bakıp ne olduğunu, tam olarak nasıl kullanılacağını anlamaya çalışıyorsunuz.

Aslında çok basit 3 şekilde kullanılabiliyor.
Direk yüze fıs fıs: Makyajınızı bitirdikten sonra son hamle olarak 15 cm mesafeden dik konumda direk yüzünüze uygulayabiliyorsunuz. 2 dakika içinde kuruyup makyajı yüzünüze oturtuyor. en bilindik şekli ile kullanımı bu ama benim gibi direk yüzünüze sıkmaktan hoşlanmıyorsanız buyrun diğer yönteme. 

Makyaj süngerini ıslatmak için: Evettt! benim en sevdiğim şekli bu. normalde su kullanarak ıslattığınız süngerlerinize sıkarak hem makyajın daha kalıcı olmasını sağlıyorsunuz hem de nasıl başarıyor bilmiyorum ama ürünün çizgilere dolmasını önleyerek süngeri daha işlevsel hale getiriyorsunuz. üstelik çok daha doğal bir görünüm ortaya çıkıyor.

Far fırçalarını ıslatmak için: Makyaj sabitleyiciyi far fırçasına sıkıp ıslaklığını bir peçeteyle hafifçe alın. farlarınıza batırın. ve farkı görün! daha kalıcı göz makyajı ve daha yoğun pigmente hoşgeldin deyin.

Bir de bonus olsun, "evde makyaj sabitleyici yapımı"
Ben paramı bir de bu ürünlere harcamak istemiyorum derseniz, internette de çokça dolanan bir tarifi sizlerle paylaşmak istiyorum.
3 ölçek gül suyu (yada steril su) 1 ölçek gliserin
Verilen ölçülerde karıştırın. fıs fıs şişelerine doldurup kullanmadan önce çalkalayın. ilk başta bende "yok artık, olur mu öyle hiç!" desem de, denediğimde gördüm ki gayet işe yarar bir sonuç elde ediliyor. tek eksi yanı gliserin ciltte biraz yapışık his bırakıyor sanki. ben gül suyunu yarım kapak daha arttırıp sorunu çözdüm. ama bu kullanılan gliserinin yada gül suyunun markası ile ilgili bir durum olabilir. o yüzden sizde böyle bir karışım kullanarak makyaj sabitleyicisi hazırladıysanız sonucunu benimle paylaşmalısınız =) 

Peki siz makyaj sabitleyici ürünleri denediniz mi? Sizin yönteminiz nedir?

Bunlar da ilginizi çekebilir

12 yorum

  1. Bilgilendirici bir yazı olmuş canım bende Avonu sipariş ettim bekliyorum :) :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler esracım :-) avonun avonunki hakkında çok olumlu şeyler duydum umarım memnun kalırsın sende. Sonucu merakla bekliyorum :-*

      Sil
  2. Verdiğiniz tarifi denemeye düşünüyorum, en azından göz makyajımı sabitlemek için. Yüzüme birşey sıkmak istemediğim için sabitleyicilerden hep uzak durdum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende cesaret edemiyorum hiç.o yüzden genelde fırça ve süngerlerde kullanıyorum :-)

      Sil
  3. Merhaba blogunuzu cok begendim.Ben ve arkadasim blog uzerinden 8 Mart Dunya Kadinlar Gunune ozel blog tanitim etkinligi duzenliyoruz bir cok kategoriler var hangisi size uyarsa ona yazilip diger bloglar tarafindan kesfediliyorsunuz.Katilirsaniz cok sevinirim daha dogrusu bu blogu okuyan herkes katilirsa cok mutlu olurum,gelin blogunuzu tanitalim :) http://izmirleydisi.blogspot.com.tr/2015/03/8-mart-blogger-bulusmas-8-march.html#comment-form

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabiki seve seve katılırım =)

      Sil
  4. Böyle bir yazı yazmayı düşünüyordum son zamanlarda çok hoş bir tesadüf oldu, sanırım biraz ertelemeliyim :) Çok bilgilendirici bir yazı olmuş, emeğine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilgi biriktikçe artar. ben sadece aklıma gelenleri yazmaya çalıştım =) teşekkür ederim canım =)

      Sil
  5. çok pratik bilgiler... kaleminize sağlık... sevgiler...
    http://bahartanricasi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, blog keşif etkinliğinden blogunu keşfettim ve seni takibe aldım. Bende beklerim:)
    Sevgiler
    yesilrimel.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende takiptesiniz zaten =) sevgiler =)

      Sil

yorumlarınız benim için çok değerli!