parabensiz ürünler

By 09:39 , , , , , ,


Her geçen gün kendimizin yada çevremizdeki kişilerin sağlığı ile ilgili olumsuz haberler duyuyoruz. Tabiki çevresel pek çok etken var bizi hasta eden. Yediklerimiz, içtiklerimiz hatta radyasyon sağolsun hava bile artık sağlığımızı tehdit ediyor. Tabiki bu tehlikeli kimyasallar kozmetik ve bakım ürünlerimizin içinde de var. Bunlardan birisi de paraben. Peki nedir bu paraben?
"Paraben, ilaç ve kozmetik sektöründe kullanılan koruyucu bir kimyasal maddedir. Şampuan, saç kremi, nemlendirici krem, tonik, deodorant, parfüm, tıraş jeli, bronzlaşma kremi, makyaj malzemeleri, güneş koruyucusu ve diş macununda bulunur. Koruyucu madde olarak etkisi, düşük maliyeti parabenin uzun bir süredir yaygınca kullanılmasının nedenleridir. Meme kanserine yakalananların tümörlerinde doku başına 20 nanogram paraben tespit edilmiştir."*(vikipedia)
Hal böyle olunca bizde olabildiğince zararsız ürünlere yönelmeye başlıyoruz. Firmalar da artık bu bilinçlenmeye kayıtsız kalmıyor ve pek çok firma ürünlerinden paraben ve benzeri sağlığa zararlı kimyasal maddeleri çıkarıyor.
Tabiki liste liste bu markaların isimlerini yazmak değil amacım. çünkü firmalar da ürün içeriklerinde yenilemeye gidebiliyorlar. Örneğin farmasi, eski ürünlerinde paraben olmasına rağmen, firma yeni çıkardığı ürünlerinde artık paraben kullanmıyor. Yada bazı firmaların paraben içeren ürünleri olduğu gibi aynı anda satışta zararlı kimyasallardan arındırılmış ürünleri de bulunabiliyor. Bu da zaten listelemenin bir anlamı olmadığını gösteriyor. Önemli olan sağlığımız için neye dikkat etmemiz gerektiğini bilmek. Aldığımız ürünlerin içeriklerine bakmak aslında çok da zor değil. Paraben ve benzeri kimyasallara dikkat ettiğimizde sorun nispeten çözülmüş oluyor. Nispeten diyorum çünkü maalesef yasalar, ürünlerin içeriklerinin TAMAMINI yazma zorunluluğu BULUNDURMUYOR. Bu yüzden de firmalara güvenmekten başka çaremiz kalmıyor. Peki hangi maddeler sağlığımıza zararlı?  Ben en yaygın kullanılanları yazdım.
PARABEN ( etylparaben, methylparaben, proplyparaben)
SLS(sodium loreth sulphate)
ALS( Amonium laureth sulphate)
PHTHALES
BHT
FORMALDEHİT
DEA(diathanolamine)/TEA(triethanolamine)/MEA(monoethanolamine)
Üstteki kimyasallar sağlımıza zarar verdiği bililnen maddeler. Bu maddelerin hiçbirini ürünlerinde bulundurmadığını savunan birkaç firma örneği de vermek istersek aklıma ilk gelenler;
Makyaj ürünlerinde; note kozmetik, wetn wild, gosh, alterra, inglot; Bakım ürünlerinde; vichy, la roche posay, avene, L’occitane, sebamed,burts&bees, down under naturals firmalardan bazıları. Tabiki sayıları daha da çoğaltılabilir. zaten içeriklere bakmayı alışkanlık haline getirdikten sonra bu markaların isimlerini aklımızda tutmaya da gerek kalmıyor.
Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? ürünlerinizi seçerken içerik sizin için ne kadar önemli?

Bunlar da ilginizi çekebilir

8 yorum

  1. Aynen canım çok güzel bir yere değinmişsin :) Valla bende dikkat etmeye çalışıyorum okuyorum falan ama biri olmazsa biri oluyo napalım.Fazla ayıramıyorum yani alıyorum.Ama mümkün olduğunca şampuanlarda,cilt bakım ürünlerinde dikkat ediyorum ya ediyorum ediyorum :D http://birsepetdolusu.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepsinden kaçınmak mümkün olmuyor maalesef ama ne kadar az o kadar iyi mantığındayım ben =)

      Sil
  2. Merhaba canım, gerçekten çok faydalı bir yazı olmuş ellerine sağlık. Blogunu yeni keşfettim ve takibe aldım. Bana da beklerim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim =) diğer postlarda da görüşmek dileğiyle. sevgiler =)

      Sil
  3. İadeyi ziyaret :)Evet ne hoş bir tesadüf, ayrıca blog tasarımına bayıldım çok naif :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim çok tatlısınız :-)

      Sil
  4. Ne kadar kullanmak istesekte malesef her ürünümüz böyle olamıyor, keşke olabilse canım çok güzel konuya değinmişsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende artık elimden geldiğince dikkat etmeye çalışıyorum ama tamamen parabensiz kullanıyorum dersem yalan olur =)

      Sil

yorumlarınız benim için çok değerli!